torsdag 5 januari 2017

Albertus Pictor studier


Härnevi kyrka 

Min avritning


Härkeberga kyrka
Kan nån förklara för mig vad detta skall vara
Två igelkottar med människohuvuden som stångas?


min avritning.


Tensta Uppsala
Ärligt talat nu ni ser ju själva hur felkomponerat detta är..
Här har man även gjort ett dåligt "förarbete" då underfärgerna och
dess "ornamentik" lyser igenom.Ska vi inte ta och se vad det är??
Ja det gör vi..



Min avritning


Den här hört till mina "absoluta Pictor målerier."
Från Härnevi


Så när jag säger att det är övermålat hur tror du jag kommit fram till den
slutsatsen?
Då jag sitter och ritar av dessa fantastiska Albertus Pictor målningar som
pryder större delen av dom Uppländska kyrkorna så blir det
likt förbannat trots att jag verkligen går "efter linjerna"
andra grejer under..