söndag 8 januari 2017

Albertur Pictor Studier Solna kyrka


Jag är ett stort historiskt fan av Sten Sture den äldre.
Han satt inte hemma och predika om man säger så.
Hans fejd med Biskop Brask är jag totalt insnöad i just nu.
Förklara för mig varför man bygger en "försvarskyrka"
på näset mellan  Brunnsviken och Ulvsundasjön?
Då kyrkan är byggd av kluven gråsten och dessutom rund.
Det här har varit en försvarsborg i forna tider.
Med tanke på att Haga inte ligger så lång härifrån så känns det
ganska logiskt att knyta ihop dom två då byggstilen är likartad.
suck.


Jag har hållit på med den här sidan några dagar nu.
Den stör mig.För det första så är det enda sk radbandet
som knappt syns helt fel,och om det i regel skulle gå nån 
profetbild under så borde iallafall jag kunna hitta den men
så var inte fallet någonstans här.
Jag får fram andra grejer.
Det här är ca 8 olika lager jag använt mig av så jag kan 
se vilka linjer jag ritar fel och vilka jag får till rätt.