torsdag 26 januari 2017

Hate to say i Told You so..


Runsten U280 Smedby Hammarby socken
Då ska vi se..


Här har ni runorna..

avritning av ornamentiken

Och ornamentet...
Varför varför ..Jag fattar inte..
Denna tid som det måste tagit att "knacka och rista detta"..
Så tror du verkligen på alla dessa "grammatiska
stavfel" som alla runologer har lyckats få ihop?
idioter..
Min tur..

avritning av ornamentik och runor

Så här den ut enligt  falurödfärgen..
Nu är jag snäppet skarpare än er ..
Denna sten har tydliga "hugg" som inte går ihop med
falurödfärgen..Och därför ritar jag i varenda rispa
som går i dom linjerna som runologerna skitigt i..
Jag ska visa..


Här kan ni läsa lite om Rumbyätten


avrtning av underliggande linjer på runsten u280

Dom gamla alianserna i Uppland sträcker sig tyvärr lite
längre än 1000 talet..
Så varför skulle inte dom vara inknackade i stenarna..
-"Ja visst ja,,våra hedniska förfäder kunde ju inte stava"..
"sorry jag glömde bort det.."