onsdag 11 januari 2017

Eds


Eds alltså.
Det märkliga området som kallas ägget  grävde dom
upp en sk ryttargrav ,fynden var i samma klass som 
Vendelfynden.
Vid Eds Alle där dom nya radhuslängorna ny pryder 
åkrarna har dom nyligen kommit fram till att det varit ett 
stort boplatsområde .
Med tanke på Eds kyrkas läge och dom nya "fynden" så
känns det ganska logiskt att knyta detta till en forntida hamnstad,inte sant.?

Denna ryttargrav som nu är ett radhusområde har gett mig många 
sömnlösa nätter jag vet inte varför men med tanke på Rumbyätten 
storslagna släkt så samt alla dessa enorma stenmonument i området.
Därav såg jag den enorma bergsknall bakom radhusområdet..


Denna bergsknall är verkligen i särklass av 
"konstiga naturformationer" 


Prova att rita av den här sidan..


Rita av bara  mossans konturer.
Enbart för nöjets skull.
Det har så klart jag gjort.


Det här är högt upp som jag befinner mig.
Om vi nu ska snacka hällristningar så är detta en 
utmärkt plats för sådant ,men ni kommer inte att finna
"solkors","båtar" eller "streckgubbar"..
Jag utgår ifrån att här finns det "förbisedd information" av
"hedniskt ursprung".


Jag har varit på så många ställen nu att jag börjar kunna
se vad som är ditplacerat ej utav inlandsisen,
det som ingår i någon "geometrisk konstruktion,"
stenarnas olika former som är av samma placering osv.
Men då detta inte tillhör den historia vi fått lära oss
så har jag inte förstått vad det är .Därav åker jag till  så många
ställen jag kan varav jag får denna kunskap som ingen
vet eller vill ha då det inte finns "dokumenterat" .
Men folk har bott här i 10000 tals år.
Och jag utgår ifrån att dom inte var kristna.