tisdag 27 december 2016

Runsa Skeppsättning


Runsa är ett av mina favoritställen.
Hur har man tänkt när man gjorde denna då tror du?
En "hövdingagrav" fast utan gravar då "gravfältet" ligger brevid.
Man har kånkat dessa stenar i såna exakta placeringar och avstånd med
ett enda syfte att "bedriva hedniska ritualer" ?
- Nej men här förstår du finns inga" runor",här
finns däremot en massa annat för den som vill lära sig och förstå.
Kunskapen kommer med tiden om man utgår ifrån att dom som
gjorde detta lite mer smartare än dagens historiker och runologer.


-Jaha vad menar hon nu då?
-Inte vet jag men jag utgår ifrån att varenda sten här är packad med
"dold information" som man idag kan få fram på detta vis som jag gör.
Dvs rita av rubbet..
Inte bara "det som passar"..


Sveriges största "skeppsättning" i Eds socken..EDS
Dessa sk "klumpformade" stenar blir oerhört logiska när man
ritar av dom.Inte  är dom knackade eller kånkade.
Dom har gjutit stenarna på plats.
-Nej jag skojar inte..



Det är lättare att tro på en lögn man hört tusen gånger än att tro
på fakta som ingen tidigare har hört






Folkets stora massa faller lättare offer för en stor lögn
än för en liten