torsdag 1 december 2016

Den Stora Vita Lögnen


Gamla Uppsala alltså..
Och för att ni skall fatta vad fan det är jag menar
så ska vi gå igenom detta så grundligt som möjligt .


Den här sidan funkar bättre i gråskalor,
det jag då gör är att följa olika konturer,"skuggor",
rispor..osv..
I olika lager innan jag drar ihop det hela..
Av den enda anledning till att verkligen se till att det blir rätt.


Lager nummer 3 följde jag dom "stora kontrasterna".


Här har jag lagt på mina lager 2,3 och 4.
Nu ska vi se om det har blivit något utan bilden..


Ok..då har vi att göra med stora målningar..
Sen när man sitter som jag så kommer linjerna av sig själva
efter ett tag,lite som att "knyta macrame",
"upp och ner,in och ut"


Sen tar jag bort alla lager,och börjar om..
Mest för att inte försöka få det till något sk "egenkomponerat" 
ni vet som ni sysslar med..
Jag vill fan se vad det är ni målat över..
Och det kan man idag.om man gör som jag..
-Att hon orkar,säger du
-Ja va fan, säger jag.. =)

Sen har jag inte kommit längre än så här.
Men det  här har tagit mig så lång tid,har knappt några vänner kvar ,
ingen sk historiker,arkeolog ,proffessor vet ens vad jag pratar om,
jag är totalt ensam om denna "stora upptäckt"
mina stackars föräldrar och familj är så trötta på mig.
Min lilla syrra började rabbla om Peringskiöld igår,
varpå jag var måttligt imponerad att hon visste vem det var
tills jag fattade vinken.
Jag är helt färdig.
Men nu när jag vet så kan jag inte sluta.
Och nu när jag kan så ska jag visa alla.
Sen är det väl bara en tidsfråga  innan jag blir bränd på bål,
för det är väl så ni kristna gör när man ifrågasätter eran
sekt.?