lördag 31 december 2016

Hammarby kyrka och runtomkring..som vanligt.


Hammarby alltså..Igen..
Om man går upp till det sk klockstapelhuset och fortsätter till höger ..
Det här är högt upp..


Här alltså.Sen om du går hela vägen fram ca 20 meter s
å stupar det rakt ner på båda sidorna.
Men det intressanta här är att detta är en platå.
Den går runt och stenar ligger längst med sidorna.

Vad tror du man sysslat med här då i forna tider`
Helikopterplatta eller?


Magnifik utsikt över fysingen..
Torsåker ligger på andra sidan..
Nedanför ligger även en stor "utschaktad" grop..


Här finns det många hål runt platån..


Det är brant som fan.
på alla sidor runt "platån."


Utsikt mot kyrkogården och Hammarbykyrka som 
står på stulen mark .Det står tom på dörren att det 
legat "förkristna gravstenar här"..


Mycket stenar har hittats i den sk bogårdsmuren.


Skogsdungarna här irrade jag runt i förra våren.
Det ligger ca 200 meter ifrån det stoa flyttblocket en
massa stensättningar med förklaring gravfält.
Det är stora stenar och rösen i den dungen..


Jag ser men förstår inte vad det är jag ser.
Det jag ritar av ger "ingen språklig mening" men det blir
liktförbannat "krumelurer" som hela tiden påminner om
fornpersisk östarabisk språk.
Och jag ska ta reda på vad fan det är.