måndag 12 december 2016

Hednisk allmänbildning


Med allt vi vet idag så vet ni endå ingenting .
-Och vad fan menar hon med det då säger du
-Jo det ska jag tala om.
När historien skrevs om Norden så har den enbart fokuserats på
kristendomens missionerande.och ärkebiskoparnas säten osv.
Sedan kommer våra kungar med Vasa i fronten osv.
När jag började med detta så var jag precis som er..
- ja ja det där är en kyrka
-jaja det där är en runsten nån "ristat"
"Samma gamla visan".
Men när jag började åka runt till dom gamla boplatserna,gravfälten,
kullarna,högarna,dom enorma stenröserna för att inte tala om dessa
treuddar,fornborgar,stensträngar,skålgropar,hällristningar,grottor,gamla grunder,
ruiner,domaringar,"skeppsättningar"..
Det är överväldigande.
Det är överallt..seriöst..
Sen när man börjar kolla på hur kyrkorna är uppbyggda,vad dom står,
vad som finns brevid,vilka som ska ligga där,..osv..
Så ser man ganska snart att det hela inte stämmer alls med det vi har fått
"lära oss"..den sk "allmäna anpassade allmänbildningen".

Jag fattar inte varför ingen kan se denna idioti ?
Varför denna förnedring om det Nordiska folket?
Dessa hedniska barbarer?
Varför varför ?

Igår när jag läste om Selanön ,Sveriges största insjöö,med
dessa enorma enorma gravfält och skeppsättningar..HALLÅ?
Ni vet ingenting.
Ni vet ingenting om Uppland eller dom som levde här.
Så varför inte ta reda på det en gång för alla nu med all fakta på hand?