lördag 25 mars 2017

Knivsta gamla kyrka


Knivsta gamla kyrka som idag kallas Sankt Stefans  
har inspekterats.
Det är Rumbyätten och speciellt  Filip av Rumby  
som mitt hjärta "bultar lite extra för "i historiskt
feltolkat perspektiv.
Därav åker jag runt  till dom ställena,gods och gårdar
 som testamenterades till kyrkan av denna ätt.



Den här har jag aldrig sett i någon bok .
Har du?


"Mina antenner" är riktade mot en helt annan frekvens nu mera.
Jag kan inte längre "stänga av " den  eller förtränga dessa
"extraordinära förmågor" som kommit med åren efter alla gravfält och sk kyrkor
jag varit vid.





Det finns bara en enda runsten härifrån..
seriöst..En enda..



"denna sten efter Vidbjörn hans fader Gud hjälpe hans ande"

"Det är allt som finns alltså på denna plats.."





Jag har naturligtvis roat mig med att fota av alla stenar här..
Hela vägen runt..
På båda sidorna..





Fint gammalt sockenmagasin.