fredag 3 februari 2017

"Mosskonst" i Hammarby socken


Jag brukar ha en dag som jag bara åker ut och
låter "ödet" bestämma vart jag ska.
Det blir alltid Hammarby,Ormsta eller Lunda..
Hur som helst så ägnar jag mig även åt sk "mosskonst" på
stenar som jag anser är av "hedniskt ursprung".
Då jag även ägnat mig åt mosskonst på gravstenar 
samt ritat av dom så..
well..den här var så utmärkande.


Då stenen är så enorm samt denna sida som är spikrak..
Men jag "spekulerar" inte utan tycker det är kul att rita linjer och
konturer i alla mina lager.. som jag sedan sätter ihop ,,
Det här lilla "alstret" ska alltså föreställa en slags gubbe som rider på nåt djur,
kanske en tjur vad vet jag,sen har han sin vapensköld som 
markering för vems område detta är och tillhör..
Och det är inte Axel Oxenstierna..
Eller Johan den 3dje..




.