söndag 26 februari 2017

Bro borg funderingar


Då tar vi det igen..
Jag har bara  varit här vid 3 tillfällen ,men
eftersom jag fotar allt så blir det lättare för mig att se sådant jag kanske
inte sett  eller tänkt på när jag varit där som jag vid nåt senare tillfälle
kommer på och kan då kolla i mina mappar.
(Man kan inte vara överallt men jag försöker så gott jag kan)
Fiffigt va..=)?


Bara för att det ligger 2 stora stenras runt så har man klassat det som 
"fornborg" ,Det jag då undrar över är hur man har bott här

då den "inre ringvallen" består i en massa "skörbrända stora stenar"..?
Och om vi ska tänka ännu mera så med tanke på hur högt denna "borg" ligger
samt hur stenarna ligger ,och om denna borg blivit bränd och plundrad
så borde stenarna inte ligga i sådana här "prydliga rader.."
"Det kan man lätt konstruera idag"


Och då man har lagt dessa enorma "murar" runt borde man då inte tagit bort dessa 
på självaste "platån"?


aha..


Att stapla dessa stenar utan murbruk..
seriöst?



Om vi nu skulle ägna oss åt "djärva fantasier i form av 
historisk spekulation" så skulle jag hellre tippa att 
dom har utvunnit något här, tex när man gräver ut en gruva,,
Därav alla "småstenar" som lagts runt .