torsdag 2 februari 2017

Hammarby stenstudier


Hammarby skogen har jag planerat länge att åka till.
Då Hammarby kyrka ligger tvärs över samt hammarby kullar och 
"allt annat ".
Det här är högt upp..


Sen har jag den enastående "förmågan" att komma ihåg
små "obetydliga detaljer" vilket menas med att har jag sett  tex
en sten så kommer jag ihåg den.
Och om jag ser den nån annan stans så kan jag alltså
"koppla ihop" dom med platserna och ställerna.


Sen då jag besökt dessa "äldre boplatser" så blir det hela
ännu mera logiskt i hur jag tänker och ser nu.
Denna kunskap är "lite svår att inte få" eller försöka
"blunda för" efter att ha varit på sisådär 80 platser
 runt Vallentuna ,Hammarby,
Fresta,Eds osv...


Men eftersom det här är högt upp samt inte vid någon kyrka
så är det "dåligt med runstenar" här...



Men då jag är religionsfri så kan jag även
tänka fritt samt "sätta mig in i landskapet",
så mycket har inte förändrats 
på 1000 år annat än kristendomens förödelse i
detta "hedniska " Uppland