fredag 21 oktober 2016

Stenstudier Östermalm Stockholm


Östermalm i Stockholm har inspekterats idag.
Som ni ser på bilden så finns det en hel del av forntida slag.
Här har man hittat fynd från stenåldern..bla..
Men det är "dåligt " med hällristningar..
Ska vi backa 4000 år och försöka sätta oss in i hur sthlm såg ut då?
Kan vara enormt svårt för en nutida människa i denna betongdjungel.
Men  ..i show you...


Sånt här är ju lite obekvämt..eller?
Med tanke på att det står hus här..
Jo men naturligtvis har dom begränsat denna "öderkyrkgård" 
passande nog till den lilla parken..
Sånt här finns överallt i hela innerstan..Gamla gravfält..alltså



Bakom kungliga stallet alltså..Det är nån skola och dagis här
och en jävla massa bergsknallar...Dom var mycket intressanta..
Prova den här med era wacomplattor så kommer ni fatta vad jag menar..


Du ser bara ett berg..Men jag ser detaljer ,vi kan säga
geometriska mönster, eller ser och ser det blir så när jag 
"ritar i konturerna"


Om du verkligen vill veta och lära dig något så måste du
tänka lite själv .Området,miljön,förutsättningarna för 4000 år sedan,
(sitt där ni med eran kol 14 datering,men stenen ljuger inte,vi har teknik idag som
kan backa stjärnhimlen tills groparna matchar)

Jag har oxå "vandrat i mörker" pga okunskap..Men inte längre..
Kan varmt rekommendera den här sidan för er som inte vet vart ni skall börja..


Kör in min bild i PS..
Ändra ljusättning till gradient och sedan i brunt,eller uv.
Prova även invert..
Sen är det bara att "fylla i "..
Här har vi en svastika..bla..Och nej det är inte nån medeltidsristning..