onsdag 5 oktober 2016

Skogsruds Runologi lära


Ett förkristet vadå..hjulkors??
Hur dum tror du jag är??
Nu har jag visserligen gått lite längre än de flesta av er när det kommer
till mitt lands historia.
Därav började jag skala av alla runstenar,mestadels i Uppland på detta vis.
Dvs..Alla ornament,drakar,slingor,kors,gubbar,nonsens..osv..
Vilka områden dom står i som har tex bilden ovanför ornament..osv..
Som jag skriver så är jag mycket nogran.
Förklara för mig vad detta är för kristerligt attribut..?

avritade ornament från Uppländska stenar

Därav när man gör som jag gör så börjar saker och ting
inom den väletablerade runologiska språkhistorien som 
dagens sk proffessorer ägnar sig åt att feltolka till vad dom tror 
är rätt , fallerar..
Då dom inte utgår ifrån något annat än att det 
är grammatiska felristningar, och nonsenshuggningar i våra stenar..
Seriöst alltså..
Du är väldigt välkommen att "utmana mig" i Nordisk historia,runologi,
biskopar,kyrkor..adelsätter,hokus pokus..
(Jag är fett sur och det kommer du oxå bli om du gör som jag)
För det är ingen som någonsin gjort som jag..Sedan Bureus..typ..
Jag skalar bort lager för lager ,man kan det idag..


avritning av Skånelaholms stenen

Men visst sitt med era foton och gamla teckningar och försök hitta
ett R eller K...Det kommer inte leda er någonstans..
Eller ska vi skriva..

Linjerna äro mycket illa dragna.Några ornamentala detaljer finnas icke,
och slingorna nedtill slutar öppet.Allt talar för att ristningen har utförts av 
en ovan klåpare som icke har förmått att fullborda den..??