måndag 24 oktober 2016

Odensala gravfält 27;1


Som jag säger så finns det ett gravfält i varenda s
kogsdunge i hela Uppland.
Och det stör mig då dessa sk gravfält ser ut som dom gör idag.
Vi tittar lite närmare..
Shall we.
Det här är i odenslunda alltså i Väsby,



Och rapporten ..
MIN TUR..


Det här med jättegravar är ett kommande fenomen i dom äldre
fältrapporterna,som idag av våra moderna historiker kallar
fantastitolkningar.Man blir en aning förvirrad av alla dessa tjafs om
vem som har rätt eller fel på RAÄ,därför åker jag till ställerna
för att själv se vad det är frågan om.
Jättegravar finns det gott om beskrivningar på i
 Rannsakningar efter antikviteter
från 1600..


Här har man hittat några små brända ben alltså..
HUR DUM TROR DU JAG  ÄR?


Förr förra sommaren försökte jag lokalisera vart runstenarna kommit ifrån.
En röd granit sten tex vid Fresta kyrka,borde det väl finnas nåt stenbrott? osv.
Därav en hel del skogsdungar för just den saken..
Därav vart tänkandet ,att dom sprängt bort stenen från berget för att dekorera
kyrkorna med runstenarna,men den tanken stämnde senare inte in på det
jag vet idag..Tips..Kolla baksidan på en runsten..


Stenarna ligger tyvärr inte huller om buller utan i ett noga strukturerat
"stensystem"..Däremot kan det vara svårt för ett att förstå det
eftersom stenarna är av olika sk klumpstenar,
sen det som är" hullerombuller" är förstört..
Inte så svårt att lista ut..


Vad fan är det här för sten då..
Seriöst..och återigen om detta är ett gravfält..
HALLÅ..HALLÅ?!?!


Vad fan då för jävla svampbildning..


Mellan dessa 2 stenhögar går en liten stig emellan
 varpå ett brunnslock skådades mellan mossan..
"Visst nutida.."
Stenröse nummer 2 på andra sidan..


Här var det mycket röd sten..


Jag har bättrat på ornamentiken så ni ska se vad fan det är jag menar..


Dom här stenarna är inte i nån naturlig hög efter inlandsisen.
Suck jag är så förbannad..
Jag kommer snart att explodera.


Vad fan..Hallå?!?!


Här stod jag och stortjöt..
Ser ni verkligen inte?
Odenslunda,folk har bott här i 1000 tals år.,
1000 tals år,och vi vet ingenting annat än det som 
skrivits ner när biskoparna åkte runt och "visiterade" deras revir som dom sedan
delade upp..Och några jävla benfynd..IDIOTER..
Min tur..
'
Påbörjad avritning av ovanstående bild.





Jag orkar fan inte mer.


Det finns inget kvar,ni har förstört allt.
Stensträngar på 260 meter..HALLÅ?


Borttaget gravfält det här är den enda rapporten om det..