fredag 14 oktober 2016

Nordens jättar , Runsa

Ja...nu har hon verkligen blivit galen..Tänker du..
Angående min lilla rubrik..
Ska hon börja påstå att det funnits "jättar" i Norden nu oxå?
-Well mina vänner..

Jag har varit på en hel del ställen,som jag tyvärr inte kan utesluta är
byggda och konstruerade att ett ska vi säga..."större folkslag"..

Megalitgravarna i Sverige säger väl det mesta om den saken..
Då dagens svar och historia inte tillfredställer mig så
ställer jag nya frågor..

Vi snackar stenar på flera ton,och det enda ni kan kontra med är
att ni hittat några bärnstensfynd och glaspärlor..
Hur dum tror du jag är på en skala?
Tror du jag är lika puckad som Dick Harrison eller?


"märklig sten formation uppe på bergsknallen vid Runsa "

Nu snackar vi endå konstiga stenar..Hallå?
Vadå kvarn?Det här är för fan ingen kvarn..
Åk hit och titta själv..
Det är bergsknallen ovanför Runsa skeppsättning..
En bland Sveriges största oxå..
Bakom är det" sjuka grejer.."
Hela bergsklippan går i vertikal rak linje..seriöst alltså...
Sen när du går upp för berget så ligger stora stenar i fina rader..


Vad fan..vet ni hur spikrak denna bergsknall är?
Seriöst ..Ta med vattenpasset om du endå ska åka hit..


Det känns oerhört logiskt att Uppläningarna som bodde här
var av "större klass"..
Ett annat tips är Skånela fornborg(obehagligt ställe)
Och framförallt Broborg..GÅ RUNT..Så kommer du fatta vad jag menar..


Kunskapen om Norden hade på något vis försvunnit med tiden.
Kvar var bara en olycklig avsamling missuppfatningar som bara
gjorde antikens människor och forskare förvirrade.
Därav blev Nordens historia utraderad och kristendomen tog säte som
nordens för och efterhistoria.
Därefter har historiker,forskare inte kommit längre då den traditionella
tänkandet,utbildningen osv består i nu som då att
tolka och kommentera dom gamla nedskrivna redogörelserna som 
idag det mesta är försvunnet..
Endå så skrivs det friskt efter bilagor som inte finns.


tips: Austin 3:16