söndag 2 oktober 2016

Gotland stenstudier


Gotlands gravstenar..
Jo jag var ju där förra sommaren. och inspekterade.
2500 bilder som jag försöker ta systematiskt då jag
ritar av dom stenar jag finner "intressanta"


Att kånka och släppa en sten på flera ton,för att sedan
trycka ner i "kyrkans" golv,för att åstakomma detta..


-Vad står det då..
Här ligger prickarna fel enligt den "grammatiska" runologiska
väletablerade språkgrund som idag står som grund för
vår forna Nordiska historia, lite hur som helst.
Det har ingen "nutida" runolog brytt sig om.
Ser man ett "rista" eller krist" så. är det bra..
Sen kan man med lite övertalning även hitta på några namn
som oftast på varenda jävla runsten är unik ..Hallå?


Att även basera våran Nordiska historia på lösa
källbaser som idag är försvunna är ännu värre.
Jag fattar inte..


Följ mig
och jag ska lära dig..
Och du kommer förstå..

Men jag vet inte om du överhuvudtaget vill veta vad jag vet..
Jag fattar inte riktigt själv vad det är jag får fram och kommer
fram till.Då detta är överallt i hela vårat land.
Man har bara skalat ner det i en fokuserad
enhet som idag kallas "förkristerliga runstenar utförda av vikingar"
SKÄMS...

Jag är av annan kalibrer.
Jag är Boreas
Och jag blåser omkull alla som står i min väg 
med kunskap och respekt för dom som bodde i detta land
innan kristendomen kom in och förstörde allt.
Jag ska ge dom upprättelse.
Det kan du med..