lördag 8 oktober 2016

Skålgropar studier Ormsta,Vallentuna


Ormsta skålgropar

Men nu blir allting som du säger...
Förvridet av era lakejer..
Det blir nåt annat än det du har sagt..

ur Jesus Christ Superstar



Sådärja...Nu har jag äntligen fattat vad dessa gropar är..
Det var jag visserligen vetat sedan jag var vid Hemsta Hällen i Enköping.
Men då jag inte haft någon att rådfråga eller överhuvud taget ens
tänkt denna tanke att dessa skålgropar skulle betyda något annat än
"mala korn" eller "fruktbarhetsritualer" så tar jag åt mig äran för detta
samt tackar mina forna förfäder för ett välgjort knackande som idag ingen 
förstår. Utom jag..
Det är alltså stjärn konstellationen Draken, ovanför har vi Herkules
sen har jag inte kommit längre.

Jag ska visa..


Hur länge sedan tror du dessa var knackade då?
Det vet jag...