tisdag 4 april 2017

Wada Sjökullar


Jag har varit vid Wada sjökullar idag.







Jag tippar på att detta varit "toppstenen" på ena kullen.



Hmm jag undrar vart den forna storgården låg



Men här finns inte en enda "Hällristning" är inte det märkligt?






Alltså var är detta?




Jag såg 8 små delikata uthuggna trekanter på en av bergshällarna.


"Här finns inga runslingor eller hällristningar.."
Hur dum tror du jag är..?




 Här går fantastiska rena Leylinjer..
Jag ska mäta avstånden för att se vart dom leder mig.
Men jag har en ganska stark aning om vart .


När jag såg detta då sprack mitt vänsteröga och
mitt hjärta exploderade



En stor stenmur som går rakt in i ena kullen.
Vad är detta?




Här var det fina enbuskar.
Ett vanligt förekommande fenomen på dom sk 
"Uppländska gravfälten"