lördag 1 april 2017

Husby gravfält Uppsala



Cirka 3 km från Lena ligger Husby gravfält.
Det står så på skylten..


Visst det fanns kullar med stora plundringshål i men alltså..
Det här gravfältet består av en enorm vallplatå.




Det går en stor Leylinje här i 3 riktningar.




I utkanten kommer ytterligare en kulle på andra sidan..
Fyrisån ligger precis nedanför.



Andra kullen var ännu värre.
Vad tusan är detta?


Dom här stora stenarna ligger i synkade linjer..


Sen i utkanten av denna enorma kulle ligger dessa två stenar.
Herregud vad är detta?


Nu vet jag..
Det är ju två signalstenar..
Förmodligen en manlig och kvinnlig?
Det är den enda teori jag kan komma på som låter "vettig."


Vi får se vad jag får fram när jag ritat av den.
Maila mig gärna om du har en annan teori eller kunskap om detta.
Jag är öppen för allt som inte har med Amen att göra.




Några meter längre upp ligger denna svacka.




Vad är detta?


Det här är samma gubbe som pryder Kung Nordians Sten i Norrsunda.
Jag kallar dom för "Olof Rudbecks amazoner"