söndag 30 april 2017

Rösaring


Olof och jag har varit vid Rösaring idag.
Du måste alltså gå 1 km för att komma fram till en
anlagd stenväg som går 540 meter ut till åskanten.


Saker och ting är precis vad det ser ut att vara,
det är bara ni som tolkat det fel ,daterat det fel,och hittat på
egna fantasispekuleringar i den sjuka kristna världens tro.
Det här är så enormt välgjort och uttänkt men ni kan inte se det då
ni inte kan tänka längre än amen.
Men det kan jag..


Den långa "processionsvägen" ut hit till åsryggens kant
som dessutom är Upplands högsta punkt på Uppsalaåsens södra del
var enormt rogivande ur en "vetenskaplig hedniskt perspektiv".


En stenlagd labyrint"trojeborg" i anknytning till dom enorma stenröserna bakom.
Då den ligger så högt upp så har den varit väl i behåll.
Den som ligger i Hammarby däremot vart jämnad med den nya asfaltsvägen..



Svar på tal..
Och nej det är inga "rundjur" eller "runor"
Det här är andra tecken och ornamentik.




Jag har börjat att skriva ner ,tankar och annat som
dyker upp hur tokigt det än må bli .
Och jag är oerhört långrandig när det kommer till "hokus pokus"
att basera saker på lösaktigt nonsens funkar inte för mig.
Men förklaringarna och "forsknigsresultaten" idag  
på 2000 talet
som fortforande inte har någon vettig förklaring att ge annat än "processionsväg"
är över alla kategorier förnedrande och förlöjligade mot dom som gjort detta.
Att utgå hela tiden ifrån kristendomens tidräkning och prästernas nedskrivande
utöver det som räknats som "anpassad förkristen historia" funkar inte för mig.
När man tagit stulit,smält ner skatter,förstört det som kunnat
ge oss en vettig och förnuftig förklaring om det forna Uppland som är 
idag totalt" borta."
Så står trots alla årtiondens försök av förstörelse många 
Uppländska monument kvar.
Och då man åker runt som jag dygnet runt så får man tokiga ideer och
annat som dyker upp i huvet så går det inte heller att utesluta
ifall man vill veta
.Och jag vill verkligen veta.
Så när jag fick min "pekare" eller min nyinköpta pendel av bergskristall
så blev dessa "hedniska"verktyg så naturliga att "jobba med"
Nån har lagt stenarna här av en orsak och anledning.
Man har anlagt en 540 meter stenväg raka vägen hit.
Varför tror du det?
En väderkvarn? 
Sådant som man inte ser men som endå är där.