fredag 19 februari 2016

Who!s Laughing Now (bra låt oxå)


Som jag sa...
Våra forna förfäders bedrift i "knacka sten" är lite mer
avancerat än vad som idag har sagts..
Det är taltecken som utvecklats till djur,figurer av forna kulturers
räknande av något.Och jag ska ta reda på vad det är..
Sen kan dagens "runologer" sitta och bläddra i Martin Aschaneus fuckade 
såkallade avritningar och skriva deras avhandlingar om ..
-Jo det är nog ett I eller A  förmodligen en felskrivning..suck..
Jag delar gärna med mig av det jag gör,vet ser och kan..
Tar gärna emot tips och ideer eller om något ställe jag inte varit på..
Eller om du vet något själv.


Det här har tagit mig ca 400 bilder i olika väder samt
x antal timmar som spenderats på plats..
(då ingår även snöstorm och spöregn)
Året runt, alla tider har jag nästan prickat in..
Då ljuset och väder beter sig olika på stenen så att säga..
Jag har läst om varenda RAä som gjorts om stället samt gamla 
bygdeprotokoll, "fynd" ..allt..
 (Man får eller kan inte utesluta någonting om man verkligen vill 
veta,Men man måste oxå tänka själv)
Jag har inte bara tittat på denna sten utan på alla som ligger runtomkring.
Vad det är för sten,grunder,läge,position.kordinater,
Blandar egen färg "rappning". Vad för växter det finns på plats,
skogsmiljön..osv