fredag 19 februari 2016

Bro Kyrka


Dag två på mors och min lilla Gotlands vistelse bestod i 
Lummelunda
Martebo (Den gick jag igång på kan tyvärr inte minnas varför)
Tingstäde + försvarsmuseumet (paus)
Stenkyrka (Har skrivit en hel del om denna såg jag)
Othem
Lärbro (Den var mycket prålig och ståtlig men 
Martebo var anmärkningsvärt mer intressantare invändigt)
Rute (Mycket intressant tyckte jag tydligen)
Bunge kyrka och friluftsmuseumet med Hammarstenarna bla.
(Här bräckte regnet på rejält)

Hellvi kyrka  (varpå jag i min förvirrande lycka ,tror jag måste ha missat ena porten)
Bro som vart näst sista kyrkan den dagen..
Sista kyrkan var Väskinge då klockan hade blivit lite över 1700 
Samt en tur i Visby..
(Stackars min mor)


Åter till Bro kyrka då..
På ena väggen..


Dåligt opropotionella ,du ser ju för fan tom vart
nyutformade figurer som skall stämma överens med dagens religionshistoria..


Inne


Som jag skrev så fotar jag alla sidor..


En liten monter fanns oxå..