lördag 13 maj 2017

Knutby kyrka


Knutby kyrka
Har beskådats idag.
Det här stället är ett av dom mest 
"mörka och ledsammaste" kyrkorna jag varit vid.


Första gången jag ser en så kallat spånklädd bogårdsmur,
det förklarar en hel del.
Om "Upplands medeltida kyrkor och deras platser"




Jo men det har stått en "träkyrka" här innan.
Vad tror du sessa "stigluckor" har haft för funktion då?
Eller den sk bogårdsmuren ,annat än sönderslagna gravstenar..


Här har alltså kristendomen kommit långt ut i Upplands landsbygder
för att berika sin religion med ett "guda tempel" på den gamla
"hedniska "platsen.
Vad fan tror du menas med det?


Dom har inte byggt ett skit i Uppland.
Det dom däremot har gjort är att "bygga om"våra forna 
förfäders hem till deras sjuka religion och maniska 
"om du inte gör som jag säger ..*host* jag menar
"herren" så hugger jag huvudet av dig" Kapisch ?!