lördag 20 maj 2017

Fear of the Dark


Dessa gropar håller på att driva mig till vansinne snart.
Det enda jag kan relatera detta till att dessa  syfte och "knackades" är
att det har med astronomiska observationer att göra.
Det är för "välgjort" för att "mala korn" i..
Eller eran älsklings förklaring "bedriva hedniska ritualer" i.
Sorry jag köper det inte alls.


Så det mest logiska är att dom stora "Groparna" representerar
Sedan blir det knepigare då jag inte har något att utgå ifrån alls
angående denna "teori" annat än att försöka hitta rätt månad i dessa gropar
och stjärnkonstellationer,men även dom har "gjorts" om  i nutid.
Sen går jag snäppet ännu längre och ritar av allt på berget i olika lager.
Mossan,groparna,gråskalorna,"ristningarna" osv..
För vad annars tror du detta kan vara?
Inte fan maler man korn eller "smörjer " berget för att "offra till älvorna"
Då har det alltså varit omfattande "älvdyrkar kult" i hela Uppland?
Vilken "sagobok" står det i då?