lördag 6 maj 2017

Free your mind


Då Rösarings långa "processionsväg" på Upplandsåsens högsta punkt
dvs 60 m ö.h är så pass rak..
Så drar jag bara en linje i samma riktning för att se vart det leder mig.
Detta är inget "hokus pokus" utan "ren fakta".
Nån har anlagt en 540 meter lång sten väg mitt inne i skogen  
och som en "extra bonus  " även lagt en stenlabyrint som anknyter till 5 stora
stenrösen.
Och det enda ni kan komma på är "processionsväg".
Jag däremot är av annat" krut."

Sen kollar jag även vad som ligger längst med denna linje,
man kan det idag..





Sen har jag lagt in alla sk registrerade fornborgar i  hela Uppland
och mätt avstånden emellan.
Det har ingen gjort tidigare.?
Avstånden är väldigt exakta ..
Men det här kommer ni inte att få bekräftat i 
"Adam av Bremens Upplandsskildring"
eller  nån  försvunnen källdokumentation av någon
forntida prästhistoriker.


Sen mäter jag avstånd mellan "större äldre gravfält " osv..


Gamla "bygårdar"   osv..


Och mitt älskade rike Lunda..