tisdag 26 mars 2024


När mamma är på gymmet brukar jag vänta på bibblan.
Hela Vallentunas bildarkiv har jag betat av.
För en stofil som jag är det en riktig guldgruva över
gamla gårdar och hus som inte finns mer.
Hur som helst har dom en utställning som var lite kul
faktiskt.


Små modeller var placerade i montrar  av 
olika "ufo observationer"
och berättelser från vittnen.
Det här är ingenting som jag överhuvudtaget tror på men
jag kan tänka mig att detta är något för JIS om dom 
inte redan haft en "utflykt" hit.


Närkontakt i Ängelholm hette den här modellen.


Nu kommer väl JIS flockas vid Granby med sina
virkpinnar och träbollar för att "känna in energier",
eller "öppna upp portaler" eller vad dom nu ska hitta på.
Så kan det gå när man inte läser på.


Ur Joakim Lindengrens 
Kapten Stofil
Gammalt Bröd Rostar Aldrig