onsdag 24 april 2019

Run studier


Nu har jag "samlat och ritat av" alla stenar jag kan hitta som
ser ut som u 1151..
Och då ingen annan kan begripa vad jag menar eller försöker
förklara så ska jag verkligen försöka vara så tydlig jag bara kan så 
kanske någon  mer förhopningsvis kan "hänga på mitt tåg"

Alla teckningar på bilden  är samma sten bara att jag "skalat" av den
i olika "kategorier" som jag "observerat"
då den runologiska tolkningen inte tillfredställer mitt" hedniska sinne.."

Alla dessa "unika namn" som är ristade,det är så konstigt,
eller detta tjafs om ljudvärden eller vad som nu försökt hitta på i 
brist på något annat..
Jag har en helt annan teori än :

"Hedendis lät resa denna sten efter Holmfast, sin man, och efter
Ängle sin son.Gud hjälpe deras ande"

Nu när jag har alla "korten på borden" oxå är det lättare att
försöka se ett sammanhang..