lördag 18 februari 2023

Sabotage

 Det har kommit till min kännedom att visa platser jag 
"dokumenterat" "återupptäckt" här på min blogg
hamnat i klorna av den" nya tidens spirituella rörelse,"
det har gjort mig väldigt ledsen och upprörd .

Att åka runt som jag gör och leta "stenrösen" i skogarna
och inte ha någon att dela detta med är faktiskt
väldigt ensamt.
Så att plötsligt få med folk och visa upp platserna
har varit väldigt kul och jag har "känt mig stolt"
när det väl har hänt.

måste jag skriva detta för att inga mer missförstånd
om vad jag sysslar med eller vem jag är skall
feltolkas..

Jag tar avstånd frånt all religion
och "mumbo jumbo,"
Det inkluderar även den nya absurda
"rymd religionen "
Allt som går inom begreppet "spiritualism"
är inget jag vill bli "förknippad" eller indragen i
speciellt platserna jag skriver om vilket dom nu 
har blivit och det är mitt fel.

Jag kommer fortfarande att åka runt i Uppland ,
"dokumentera" "fota" och skriva om nya platser
men det är inget jag kommer visa här mer.

Att använda platserna i sin "egen kunskap"
"eller upplevelse" 
och dessutom ta betalt för det är något jag
aldrig kommer att göra.
Det är lika respektlöst mot dom forna förfäderna
 som betongkorset den kristna rörelsen satt  på Birka.


Upplands forntida platser är något som idag
bara "förknippas" med "vikingar och runstenar"
i brist på förståelse och nederlåtande propaganda
som ältas på och nu blivit nedgraderande till
"kraftplatser" då man inte kan "förstå" varför
52 resta stenar i en rak linje har placerats så,
tar man den lättaste utvägen och hittar på något
passande man tror sig se eller fortsätter med
"mystiska kraftplatser" förklaringar.

Det jag menar med "bortglömd kunskap" är
inte "energistrålar från venus" "eller magiska
portar till andra dimensioner som bara öppnas
när det är fullmåne"
utan att man måste haft någon kunskap i 
matematik,och geometri som
använts när platserna anlades och det är den
jag vill förstå och lära mig av.

I fortsättningen kommer jag bara lägga upp mina
"runstens studier" väl medveten att jag hamnar under
samma" kategori "som jag står emot..