tisdag 21 februari 2023

 



Ibland "tvingar "mamma ut mig i "samhället"
men idag följde jag fromt med till Täby Centrum
då bokrean var i full gång..

Tyrannens tid -om Sverige under karl XII av Magnus Västerbo

Höll på att krocka med en barnvagn då jag inte kunde
släppa boken 
-Du får läsa den hemma,sa mamma så var det bra med den
saken..

Granskogsfolk-Hur naturen blev Svenskarnas religion" av David Thurfjell
och
Om man älskar frihet -Tankar kring det politiska av Nina Björk

På mitt lilla bokbord ligger även 
Värjningar -Nordbor hos kejsaren i Miklagård av Mats.G.Larsson
Tre gälder i England -I vikingarnas köldvatten av Mats .G.Larsson
"litteratur  som ger mig  extra krut"

Nu blev det ganska dyrt .
Att ringa "Solkarina" som har tillgång
till "Akasha-biblioteket" hade nog varit billigare.
Tänk vad fantastiskt att veta allt som hon gör.

Kanske ska ringa och fråga henne varför alla runristare
haft så svåra problem i att "rista runor" istället för att sitta
dagarna i ända med Upplands runinskrifter.