lördag 15 december 2018

Stenstudier


U 604 hittades nån km från Stäketbron.
Jag gillar Almare-stäket ,ett av Upplands viktigaste 
platser ,"låset"..Hur många "arkeologiska utgrävningar"
tror du man gjort här då?
Här där det skett sådana historiska viktiga
händelse i forna tider.
Hur som helst så fångade denna sten mitt vänsteröga..


Här har vi 2 slingor i utkanten,och innanför är det 
massor med småormar/lindormar/drakar..
Känns påfallande likt den från Enköping..



Samma återkommande "ornamentik"
Så min fråga igen är varför anstränga sig att knacka dessa 
komplicerade och igenomtänkta mönster för att sedan
inte lyckas knacka in runorna rätt?

Jag har en annan teori ,den kommer fram mer och mer
desto fler stenar jag besöker och ritar av.
Ett oerhört välgjort planerat system där runorna
inte är "felristade"..
Men jag har som sagt en del stenar kvar..