lördag 25 november 2017


Jag hittade den här lilla pärlan i en antikbokaffär i London.
Den var en enorm bekräftelse för mig när jag bläddrade i den.
Att jag inte är "tokig" och att jag har rätt.


Det här är samma uträkningar och resultat som 
jag kommit fram till av mina stensättningar,gravfält
här i Uppland.
Så här går det när man inte ger upp,när man ser att något inte 
stämmer men ingen vill lyssna eller förstå,när folk bara skrattar åt 
ens tokiga teorier om "stenarnas ursprungliga syfte" om dom 
som placerat stenarna haft lite mer i huvudet än 
"hedniska ritualer" .
Det är för mig ofattbart att man inte ens tänkt tanken på
att man placerat stenarna i ett annat syfte än "domaring",
"mystisk kultplats".
Att man inte ens försökt att förstå.
Så istället för att sitta och skrivbordsfantisera ge er ut på 
platserna , mätt stenarna  och lär er något.