lördag 25 november 2017

Brittiska


Utställningen om dom Skyttiska krigarna från Sibirien som nu visas
på Brittiska museumet i London var fantastisk.
Tänk om Olof Rudbeck hade fått se dom här föremålen..


Föremålen ifrån Luriztan stod jag och flåsade länge på.



Jag skulle kunna  bo på detta museum.



-"hmmm vad har jag sett detta någonstans"
Att koppla ihop saker och ting om det forna Uppland
kan man idag med detta enorma nätverk vi har,men endå så sitter
historikerna och forskarna med deras "hedniska ritualer och
"oförklariga" magiska tolknings fenomen  förklaringar.
Jag fattar inte.
Apropå bildstenarna från Gotland..


Det här är inga små "armband" direkt..



Franks casket  beskådades igen..


Stenplattorna från Nimrud och det fornpersiska riket är oslagbara..
Där kan jag gå i timtal.
Vilken jag brukar göra när jag är på Brittiska..=)



"Han med hatten"