torsdag 9 november 2017

Håga Högen Uppsala


Idag har Håga högen inspekterats.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om detta.


Här ser man klart och tydligt att stenen är knackad /ristad.
Men då denna hög är daterad till 1000 fkr så 
blir det hela en aning märkligt eftersom runstenarna i 
allmänhet är daterade till 900 talet och senare.
Och av "tidiga kristna ".


Bakom högen ligger stora sönderslagna stenar här och var.
Jag gick igång totalt här.
Stenar är lite min grej..=)



Sen kommer man till detta.








Den här bjässen har klara fina knackade linjer.
Ska bli kul att ta fram dom ..
(inte med falurödfärg utan jag använder photoshop )





Sånt här har man ju sett på andra ställen.
En röd sten mitt i alltihopa..
Tror du verkligen den sTår där av en slump?




Sen alla dessa berg runtomkring.
Vad har jag sett detta nånstans..ja just det 
Vada sjökullar...