söndag 19 november 2017


Jag har lagt in alla kyrkor i goggle earth.
Sen har jag tagit alla kordinater som kyrkorna ligger på.
Sen har jag mätt avstånd emellan dom allihopa.
Och jämnfört kyrkornas "uppkomst"..
Att man bara "Byggt" en kyrka just på den platsen
är för mig obegripligt då 1100 talets vägar oftast var
vattenvägen vilken man totalt idag har "förbisett"
som allt annat.Samt tiden det måste tagit att uppföra
kyrkorna då dom flesta i Uppland är utav stora
kluvna gråstenar.
Sen jämn för jag med medeltida kyrkor i andra länder
i detta fall Irland och England .
Har gjort samma sak med alla "högar" i Uppland
mätt avstånd,bredgrader.
Sen har jag även lagt in mina treuddar,skeppsättningar och 
andra platser av forntida intresse.
Att sitta och fantasispekulera är tyvärr ingenting för mig.