tisdag 12 oktober 2021

Sweet chin music


På en liten åkerholme innan Husby-Långhundra kyrka
finns dessa gropar,enligt raä består holmen av
6 skepp,3 fotsulor,1 rinkors,4 fragmentariska figurer
och 71 älvkvarnar..
Brukar vara här på vårkanten och senhösten..
Jag är som vanligt väldigt "fantasilös" i tron om att
"smörja gropar till älvorna" då det hela är för strukturerat..
Så vad är det då ??


Om man tittar upp och sedan tittar ner så börjar
saker och ting att klarna..
Jag tror han har knackat in stjärntecken tex
Pegasus....

 


Den här har jag funderat ett bra tag på då den ligger lite 
längre ner ,först var jag inne på Skytten eller vargen men
prickarna passade inte in ,sedan såg jag häromdagen då jag
visserligen klurade på andra saker en passande "figur"


Den är såklart upp och ner...
coolt..