söndag 31 oktober 2021


Howard Crowhurst är en av mina favoritforskare.
Hans uträkningar vid Carnac i Frankrike borde vara
allmänbildning.
Hans lilla häfte om den legendariska Nebra sky disken är en
känga till alla mainstreams forskare som i alla sekler fördumat
våra forna fornfäder.
Samma sak gäller här i mitt älskade Uppland.
Man "reser" inte stenar i raka långa linjer eller anlägger
 dessa enorma
geometriska stensättningar som varenda forntida
 Uppländska gravfält består av utan en "plan"kunskap..
Sen när man hittar en bok med geometriska förklaringar av
samma sort som jag själv sysslat med i okunskap och förtvivlan då jag inte
har varken matematiska,astronomiska,geometriska kunskaper blir jag glad.
Men som sagt jag är ingen expert,jag har ingen att rådfråga eller som delar
samma "passion" av att besöka och mäta upp gamla gravfält,och
det är väldigt ensamt när man upptäckt någon ny oskriven regel och ingen
att dela det med..
Tänk om Olof Rudbeck hade levt idag..
Det hade varit något..