måndag 11 december 2017


Det här med linjer är intressant.
Alltså platser,kyrkor som ligger på samma grad.
Det kan inte vara slumpen.
Så jag provar mig fram med olika riktningar,avstånd och grader.
Min utgångspunkt är alla äldre kyrkor i Uppland och runt omkring.
Mestadels från 1100 talet.
Från Lunda har jag mätt upp allt runtomkring,inklusive gravfälten osv.
Oerhört intressant.
Har även dragit från Runsa i alla riktningar jag vet att det står en 
skeppsättning eller förhistorisk plats eller liknande monument.
Sen går jag neråt i landet och lägger in bit för bit.
Nu är jag i Öster och Västergötland ,lägger in alla 
gamla vägar,borgar,kyrkor ,gravfält,osv..
Typ Dimbo,Hol,Nycklabacken,Greby osv..
Planen är att bygga upp hela Lunda i en stor 3d modell för att kunna förstå
och se hur det gamla riket var uppbyggt.