lördag 9 december 2017

Bro


I Bro finns det gott om "skålgrops förekomster",
därav en liten tur hit för att beskåda detta
"mystiska fenomen"..



Det var totalt övermossat.
Raä tar verkligen hand om våra fornlämningar.
Jag hade visserligen inte förväntat mig något annat än detta..



Den här platsen irrade jag ett bra tag för att hitta men förgäves.
Ska göra ett nytt försök i vår..




Däremot skulle det finnas en del bergsknallar inne i Bro 
med gropar i..





Dom enda groparna jag hittade här var på stenen som låg ovanför.



En bit längre bort ligger ett gravfält inne i skogen.




coolt..


Sen var det en till liten bergshäll jag ville se som skulle ligga vid
fotbollsplanen.

Den här alltså..



Det skulle vara över 59 gropar men det var för mycket mossa för att
kunna "kula" dom ..Trist..