tisdag 31 oktober 2017

Mot Nord-Väst


Jag har en teori jag hållit på med ett tag.
(nu går jag igenom alla stenar igen med den klassiska 
YNP förklaringen
att det ska betyda "Gud,"hur detta står knackat på stenen i olika
förhållanden med andra stenar.
Med andra ord vill jag få det till
en forntida kompass som istället för felknackade runologiska
talvärden istället består utav olika rikningar hur man ska ta sig till
olika ställen till exempel Nord-Väst )

Går den inte i stöpet provar jag nåt annat men den här teorin
känns mer och mer logisk för mig än 
"gud hjälpe guds moder och själ"


Alltså detta "sk kristna kors"  som man promt har bestämt
att det är på runstenarna,
Kristendomen snodde korset till sin symbol
sen vad för slags kors det  hör inte till saken bara att det är ett "kristet."
Dom tog alla våra seder,traditioner,gods och gårdar till deras förfogande
och byttes ut till helgon och deras egna "kult fester",
likasom nazisterna snodde swastikan varpå hela denna symbol
förstördes totalt.

Min avritning av stenen vid Svinnegarn en sk "ingvar" sten


(Min avritning av en sten från Gotland)



Min avritning av en sten från Södermanland