lördag 2 september 2017

Hammarby kullar


Mitt emellan Löwenströmska och e4an ligger Hammarbykullar.
På andra sidan vägen har vi Stora Väsbys enorma gravfält,
nån km härifrån ligger Skälby fornpark med ytterligare små kullar samt en 
magnifik treudd..Osv..
Verka fornborg ligger typ 2 km härifrån.
Nordians hög går raka vägen över..
Ska jag fortsätta?
Oki..efter Stora Väsby har vi gamla vägen mot eds,där ligger stora stenar samt
"Zamoras kullar" och även radhuslängan "ägget" där dom grävde upp en 
sk ryttagrav i klass med valsgärde gravarna..
Jag har oerhört svårt att dra den enda slutsatsen att detta skulle vara sk 
gravhögar.Med tanke på hur dom ligger i landskapet.



Man har alltså först kånkat upp dessa stora stenar för att centrera
"gravhögen" för att sedan täcka den med x-antal jord och sand 
Sedan har bönderna enligt forskarna "Plöjt sönder"
 högarna och använt jorden till vägar och vad dom nu vill få det till.
Jag fattar inte.
Det här är stora stenar i dessa högar som man ser 
har grävts ut hårt och slarvigt.
Det finns många plundringshål här..




En av högarna här har haft en sk fotkedja runt , samt att man ser vart
"ingången" varit..


Runt dessa högar ligger stenarna huller om buller,
det som förbryllar mig ännu mera är storleken på stenarna som ligger här.


Sen kommer den här pjäsen.
Ett uppländsk stendösen vill jag få det till..
Sett en liknande fast i Vaxtuna fast där utgick den ifrån ett 
enormt flyttblock med 2 stenrader.


Var även här igår kväll när solen gick ner..




Vad för kunskap är detta ?
Vad kan vi lära oss ?
Kan man lära sig något av ett par "gamla gravhögar" 
annat än
"- jo men det har legat nån betydande person men
det är plundrat för länge sedan"
Varför just här?
Har jordenergierna varit extra höga här?
Och hur gammal är den kunskapen om att centrera dessa energier i 
dessa enorma kullar,stenmonument?
Varför har man lagt en treudds stensättning mitt emellan 
dessa högar?
Om dom vetat om detta med jordenergier,magnetiska fält måste
dom även ha vetat hur man ska använda dom? 
Det här har inget att göra med "asatron" eller eran Jesus..
Det här är något helt annat.
Och jag ska ta reda på vad, varför om det så blir det sista jag gör.
Jag vill veta.