tisdag 23 april 2024

Sten kul

 På tisdagar brukar jag hämta ungar 
varpå jag hittat på en bil lek som jag är
obesegrad mästare på.

Det går till så här att när man ser en 
lastbil,postbil eller buss och man
sett registreringsnummret tex 127
så gäller det att fort som sjutton
säga vart den runstenen står.

Alltså om en buss åker förbi med 127
så hojtar man Danderyd kyrka tex..
Och då kan man ha en unge som
kontrollerar att uppgifterna stämmer.

Sen får resterande ungar lite handikapp
vilket är att om det åker förbi en personbil
med något nummer som man vet
är en runsten så hojtar man det 
tex 336,337 eller 356

Jag tror det står 87-2 till mig just nu.
Men då fick dom en ledtråd på 337.
Och 356 vet alla ungar vad det är för sten.

Så med andra ord om du säger ett nummer till
mig mellan 1-800 så kan jag säga till dig
vad stenen står 8 av 10 gånger.