onsdag 24 april 2024

Gottröra

 


Vad är nu detta ?!?
En järnåldersdös i Gottröra.
Då jag varit för inrotad på gården tog jag mig en tur 
för att beskåda detta.
Men mina erfarenheter av Gottröra är hästhagar
,bommar och låsta grindar överallt vilket detta ställe 
även var .suck.


Så jag tog ett varv runt Gottröra kyrka 
som även är en kyrka som är utnyttjad av
diletanter som förespråkar sådana
"underbara energier".
Kan ni inte bara hålla er till kammakargatan
med erat trams och lämna
kyrkor,gravfält ifred .
Istället för att springa och kissa på
dom gamla gravfälten så borde ni väl
ha toaletter i era lokaler.
Visst kan jag förstå att det är kul att göra "utflykter"
men jag tror knappast att ni "skänker" 
pengarna som era deltagare måste betala
för att följa med.
Och om Svenska kyrkan skulle få veta vad ni sysslade
med så skulle dom inte öppna porten..
Garanterat.
"-ja men vi ska bara titta på energierna"
Lämna kyrkorna i fred med erat spektakel.


Här vart den stackars Botolf bränd på bål då han
trotsat kyrkans lagar.
Så går det när man tänker själv och när
man inte tänker själv då hamnar man på kammakargatan 56.