tisdag 30 april 2024

 

Jag har hittat lite böcker igen.
Eftersom jag inte 
har "tillgång till Shambalaja eller Akasha biblioteket"
köper jag mina böcker som vanligt folk och som jag
faktiskt läser.
I och för sig så är nog dessa böcker inget för dom 
uppstigna "mästarna" eller hur ??

Sven Stolpes lilla avhandling om Olof Lagercrants
ska bli ett nöje då jag läst mycket av båda
författarna.
(Nu blir det "bråk i bokhyllan" då  dom får stå brevid
varandra ,lite kul faktiskt)

Olofs biografi om Strindberg har jag inga problem
med den var välskriven och snyggt skriven tycker jag.
En av dom bättre biografierna .

Stolpes biografi om "Satkärringen" kan ju diskuteras
med tanke på hans analyser om Lagercrantz  biografi.
Men men..

Sen Strindberg och typerna är en riktig skön bladvändare
men den har jag lånat på bibblan.
Och en Sven Nordqvist som jag inte hadde.