söndag 12 november 2023

Visa från glesbygden


Jag har varit vid min favorithög idag.
De dödas gravfält från forna tider håller
mina tankar i andra "så att säga".
Min pappas hjärntumör är en ständig oro
och maktlöshet som håller mig i en snara
runt halsen .
Så idag har jag gått med kompass i raka linjer
efter dom få stenar som finns kvar för att se
vad för riktningar det blir och om jag kan
hitta någon logisk förklaring.
Oavsett om jag gjort detta förrut så
måste jag dubbelkolla och åka till alla mina ställen
för att se om det stämmer med den nya teorins
matematiska uträkningar.


Dom här små stenarna står emellan 
två stora högar,omringade
av andra stensättningar och högar.
Nästa par med två stenar ligger typ 30 meter åt andra
håller.




Den här teorin bygger inte på "ley lines"
speciellt inte det som ni tror att en ley line är.
Ett tips är att läsa på och inte hitta på om ni nu
ska använda er av "termer" för att förklara
"det som ni ser men ingen annan".

Men det här är inget som jag tänker skriva om än.