onsdag 8 november 2023

Don`t Front

 Jag är djupt nere i kaninhålet nu.
För att förstå detta måste jag göra egna observationer
och uträkningar för att se om det går ut med min teori.

Saros cykeln är helt klart en fantastisk matematisk
metod att bemästra i hopp om förståelse och
forntida kunskap.

Den metoniska cykeln  börjar jag få kläm på
som är den mest logiska .


Den kalender som jag inte haft med i räkningarna
dock är den som stämmer helt överens
med "bemanings strecken" på dom inknackade
kanoterna som ni kallar det för.
(det håller jag för mig själv tills vidare)


Ni kommer inte förstå detta eftersom ni bara kan
se era egna fantasier i form av "soldyrkande hedningar
som paddlade kanot för 8000 år sedan och dyrkade
diverse gudar som ni hittar på med jämna mellanrum"

Det är inget magisk inblandat 
 därav kan det tyckas tråkigt för er "upplysta" eftersom
det krävs lite mer 
än "ett besök i Tottes magiska bibliotek"
Det här är något jag hållit på med lika länge som 
runstenarna till och från så .
Men när jag nu räknat skepp efter skepp så har
det dykt upp siffror som inte är slumpmässiga.
Alltså finns det ett system och en logik.
Ett språk 

Ingenting är magiskt.
Magi är ett ord som används av folk som inte förstår.