lördag 23 september 2023

Vaxtuna


Igår följde pappa med mig till Vaxtuna.
Vi brukar åka hit vid höstdagjämningen.





Härifrån fågelvägen på andra sidan
ligger ett större gravält.
Jag har "kategoriserat" gravfälten efter 
innehållet då jag funnit 4 olika stilar .
Jag gillar att sortera och organisera,
det gäller även pappas skruvar och muttrar men
annars är det gravfält som gäller.


Jag använder mig av väldigt primitiva
metoder som kompass och fornsök,
samt åka till platserna .

Jag sitter alltså inte med en sk pendel
och "kartlägger" fantasilinjer.
Det är inte magiskt på något sätt men det
tar tid att gå och mäta  och åka runt.


Stenrösen är mina favoritstensättningar.
Speciellt dom som är placerade sammalika
ett system alltså.
Och igen det är inte magiskt.
Jag har faktiskr kollar på era youtube videor
och det var väldigt roligt måste jag erkänna.


Kapten Stofil Rädda Sjöodjuret
av Joakim Lindengren

Jag fick några nummer av Kapten Stofil av syrran som
hon fått tag i till sin käre storasyster.

"-ohhhh ett tecken.."