tisdag 4 juli 2023

Tone deaf


Idag vart jag utdragen från gården,då en kokande
ilska legat och bubblat ett tag efter en djupdykning
i UR:s underbara värld av felristningar.
Syrran drog med mig till en loppis varpå denna 
glaspjäs stod och väntade på mig att frakta hem.
-Så du kan störa dig ännu mer,sa syrran.
Jojo kan man lugnt säga då jag förmodar att denna
pjäs ska föreställa U165 med en hel del 
egenkomponerande
runor samt en lapp på undersidan som det står
runsten nr 517 Täby Danderyd på.
Hmmm..
Nu får den stå i fönstret och irritera medans jag 
går igenom  eran runristare Erik.


Sen har jag mina "lekar" för att lättare
hänga med mina funderingar kan jag snabbt
 lägga upp det jag är ute efter.
En av dessa är min "stenlek" som innehåller
 alla stenar vid
Vallbyåsen,Lunda och Knutby.


Nu har jag fått en ny lek av min syrra som släpade
med mig in till Dragons Lair förra veckan.
Hon tyckte jag skulle "nörda ner mig" i något
annat ett tag då runstens studierna spårat ur lite.
En Palkia deck som jag försöker lära mig vilket
är lika komplicerat som att försöka förklara
skillnaden mellan U356 och U337,men
ett kul litet avbrott .

Erik Brate är enligt min åsikt det värsta
dom drabbat UR .
Hans bidrag till Upplands dunkla historia
är lika illa som "satkärringen" ni älskar.

Snart klar med resten av eran runristare Erik.
Vi ska gå igenom allt  "aspberger style".