söndag 30 juli 2023


Jag hann precis in i kyrkan som var öppen idag
innan det började åska och blixtra.


Det var jag och ett par från Schweiz som
var här märkligt nog.
Hur som helst dundrade det på medans jag ensamen
gick fram och tillbaka och funderade.


Den gamla dörren har fått sig en omgång.
Undrar om den satt på framvalvet innan den monterades
ner och sågades till passande form där
den är nu 





Målningarna här är märkliga,
här har någon vars förmåga stannat långt
efter den goda viljan komponerat efter
sin "egen bibel" ?
En apa som dricker te vilken del i bibeln
var det ni igen??
Eller är det en snällare variant av djävulen
som dricker te?


Hus som helst hade jag trevligt här helt ensam
tills jag vart efterlyst på gården i vanlig ordning.

På pre relesen i söndags  på alphaalpha 
vann jag 1 match av 4.
Alltid något.