söndag 4 juni 2023

Shadows follow


U 344 Orkesta kyrka

Jag åker mina "rundor" fortforande,inspekterar,
observerar,funderar.
Runstenarnas förfall är under all kritik men idag
bryr sig ingen.All "studera" runstenar går inte
att göra annat än i UR då stenarna på 1930 talet
fylldes i för fotografering.
Men jag gillar denna sten som ger mig bra
funderingar.



 


Orkesta kyrka är tyvärr en av dom som blivit drabbade
av dom utvalda damerna och deras "uppstigna mästare"
naturligtvis kostar dessa "utflykter" pengar där man
tar tillfället i akt och  pratar om "hedniska ritualer"
magiska runor,"energier i alla former"
och sina egna fantasier dom är övertygade om är
vetenskap.Det är så sjukt.


Den här stenen är ristad i så många "spegelvända"
sidor att bara det är intressant.
Men tyvärr tror ni som alla andra att han som gjort
denna sten haft stora problem med
"grammatiken" då han inte vetat hur man
"ristat runor" .

Jag är inne i Strindbergs "infernokris",han håller mig
lugn tills vidare.